Praktijk voor natuurgeneeskundige en orthomoleculaire therapie, scenar-, lymfe- en massagetherapie, voedings- en beweegadviezen.



Tel • 06 104 56 173
E • petra@ptherapie.nl

Voorkom of kom af van je suikerverslaving

Tips voor een stabiele bloedsuikerspiegel

Meer lezen

Voorkom hooikoorts deze lente op de natuurlijke manier

De lente is weer begonnen en daarmee het hooikoortsseizoen. Heb je last van hooikoorts en wil je je klachten op een natuurlijke manier voorkomen? Probeer het dit voorjaar met Manuele Lymfedrainage!

Meer lezen

Pavlova: een glutenvrij Australisch nagerecht

Pavlova: een heerlijk Australisch nagerecht zonder gluten, maar wel met veel suiker…. Dus niet te vaak van snoepen.

Meer lezen

Vitamine D tekort in relatie tot overgewicht

Muscle Beach California: krachtsporters staan met ontbloot bovenlichaam zich in het zweet te werken. Joggers rennen over het strand. De nationale zwemploeg gaat op trainingskamp in Thailand. De hele wielerwereld trekt in de winter naar de Canarische eilanden. Voor de zon …….. Of zou het ook vitamine D kunnen zijn?! Zou sporten in de zon iets extra’s […]

Meer lezen

Hoe kun je zelf de darmflora herstellen?

Hoe kan je je darmflora weer in evenwicht krijgen? Goede voeding is het allerbelangrijkst. Hierbij zijn met name belangrijk: veel groente, 2/3 stuks fruit, gefermenteerd voedsel (hierin zitten de goede darmbacterieën), extra vezels in de vorm van bijvoorbeeld Psylliumvels én: bottenbouillon!

Meer lezen

“Volkoren brood” nieuwe stijl

Dit heerlijke brood wat alleen qua vorm een beetje lijkt op ons traditionele brood zit vol gezonde nutriënten, is laag in koolhydraten en bevat niet de anti-nutriënten die in ‘normaal’ brood zitten. Niet alleen jij, maar ook je darmen worden hier blij van 🙂

Meer lezen

Groentenbrood; klinkt vies maar is echt lekker!

Dit recept van Marjolein Dubbers mag ik met jullie delen; het is een geweldig alternatief voor ‘normaal’ brood, maar zonder de nadelige effecten. Bedankt Marjolein!

Meer lezen

Vezelrijke crackers én heel erg lekker!

Dit is een cracker zonder gluten, laag in langzame koolhydraten en met heel veel vezels; goed voor je darmen dus. Met dank aan FODMAP-specialiste Mirte Kaan, van wie ik dit recept heb geleend. Geniet van dit gezonde en lekkere alternatief voor brood.

Meer lezen

Nieuw: Pijnvrij met behulp van de Physiokey

Heb  je pijn of een blessure die maar niet overgaat? Ik werk in mijn praktijk veel met een nieuwe en effectieve methode om je te helpen dit probleem op te lossen.

Meer lezen

Waarom we (vaak ongemerkt) allemaal gevoelig zijn voor gluten

Het belang van een glutenvrij dieet bij auto-immuunaandoeningen

Meer lezen